ÇOYGEM BAŞLIYOR.....

 

 

 

 

 

 06-03-2023

Erken çocukluk döneminde kazandırılacak pek çok edinim ileriki yıllarda daha üretken, yaratıcı, sağlıklı ve mutlu bireyler olmalarına yön verecektir. Bireysel bağlamda elde edilecek bu pozitif kazanımlar, toplumun da kalkınmasında önem arz etmektedir. Dolayısıyla çocukların bu dönemde pek çok sportif, kültürel ve sanatsal çalışmalara erişebilmeleri zengin bir gelişimsel perspektif kazandıracaktır. Buradan hareketle öğrencilerimizin okul öncesi eğitim müfradatı ışığında, farklı sportif, sanatsal faaliyetlerde bulunmaları amacı gündeme gelmiştir.

 

Projemizin genel amacı, öğrencilere MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nda yer alan kazanımlar ışığında, sanatsal, sportif, kültürel boyutlarıyla çok yönlü bir gelişim modeli sunmaktadır.

 

Okul öğretmenlerimizin kendi yeterlikleri, öğrencilerinin ilgi ve yetenekleri dikkate alınarak altı (6) farklı alan belirlenmiştir. Her öğretmen sorumlu olduğu alanla ilgili eğitim programı oluşturmuştur. Bu programlar, alanyazın çalışmaları, öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve okul öncesi eğitim kazanımları dikkate alınarak hazırlanmıştır.  Hangi şubenin hangi ders saati hangi alanda eğitim yapacağına dair zaman çizelgesi oluşturulmuştur.

Haftada iki ders saati belirlenen alanlarda, eğitim yürütülmektedir. Bu alanlar; KİNESTETİK BECERİLER, AKIL OYUNLARI, EVRENSEL DEĞERLER EĞİTİMİ, İNGİLİZCE, DRAMA, MÜZİK VE SPOR'dur.

Çalışmaların eğitim öğretim yılı sonuna kadar devam ettirilmesi planlanmaktadır.

 

Projemizin alt amaçları ise;

▪     Spor çalışmaları ile öğrencilerin spor branşlarıyla tanışmalarını, sportif beceriler kazanmalarını sağlamak,

▪     Müzik-Orff-Ritm çalışmaları ile öğrencilerde dikkat ve beden kontrolünü, özgün yollarla ifade becerilerini ve müzik-ritm algılarını desteklemek,

▪     İngilizce çalışmaları ile, öğrencilere yabancı dil kazanımını, dünya insanı olma farkındalığını edindirmek,

▪     Akıl Oyunları çalışmaları ile, öğrencilere karmaşık bilişsel süreçler yaşatarak akademik yaşantılarına etkin alt yapı oluşturmak, problem çözme ve stratejik düşünme becerilerini desteklemek,

▪     Kinestetik çalışmalar ile büyük kas ve denge becerilerini, beden koordinasyonlarını desteklemek,

▪     Evrensel Değerler Eğitimi çalışmaları ile saygı, empati, hoşgörü gibi sosyal becerilerini geliştirecek değerleri algılamaları ve yaşam becerilerine dönüştürmelerini desteklemektir.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 34  kişi beğendi